Dag 1 t/m 3 - Reisverslag uit Brontokusuman, Indonesië van Kim Bouwmeester - WaarBenJij.nu Dag 1 t/m 3 - Reisverslag uit Brontokusuman, Indonesië van Kim Bouwmeester - WaarBenJij.nu

Dag 1 t/m 3

Blijf op de hoogte en volg Kim

23 September 2016 | Indonesië, Brontokusuman

Woensdag was de dag van vertrek. Op Schiphol al twee reisgenoten gevonden voordat we het vliegtuig in gingen. De reis verliep prima, alles zeer goed verzorgd! Zo af en toe lukte het om een slaapje te pakken en anders zette ik even een film aan. Al met al vond ik die 14 uur nog best vlot voorbij gaan. Aangekomen in Jakarta hadden we nog even de tijd om een bakkie te doen en alvast een beetje te wennen aan de warmte. Toen nog een uurtje de lucht in om door te vliegen naar yogjakarta. Hier aangekomen werden we verrast door een fikse regenbui! Het water bleef maar komen. Eenmaal binnen hadden we ook al vrij snel de bagage en stond onze reisleider ons op te wachten: Arie. In de bus richting hotel vertelde hij al wat over Indonesië, het klimaat, het verkeer etc. Aangekomen bij ons eerste hotel werden we verwelkomt door een lekker drankje en een doekje om je op te frissen. Om vervolgens naar onze kamers gewezen te worden. Zeer ruim en netjes! Even een briefing en daarna ons eerste maal bij het hotel zelf: springrolls en nasi goreng.
Volgende dag redelijk op tyd op voor het ontbijt om vervolgens onze eerste dag in yogja te gaan beleven! Iedereen kreeg zijn eigen fietstaxi ookwel becak genaamd. Ik voelde me net de koningin in zo'n karretje. Wat je meteen merkt is, dat je vooral moet vertrouwen op de chauffeur, het verkeer is een chaos! Wel een hele belevenis zo'n tocht. De eerste stop was een plek waar er zilveren sieraden gemaakt werden. Daarna reden we door naar sultans palace, waar een zeer lieve gids ons van alles vertelde. Wat bijzonder was, er kwamen telkens locals op ons af omdat ze met ons op de foto wilde, heel grappig, je voelt je net een beetje beroemd :)
Na het paleis door naar een wajang makerij. Erg mooi om te zien hoe ze dat allemaal met de hand maken! Een bezoekje aan het waterpaleis mocht ook niet ontbreken. Hierna door naar een plek waar 'batiks' (doeken) gemaakt werden, ook allemaal handwerk. Toen werden we weer terug gebracht naar het hotel. Hier opgefrist en daarna naar een heel groot winkelcentrum, daar in de buurt ook wat gegeten.
Ik trek vanaf het begin op met 4 andere meiden/dames, leuk gezelschap!

• 25 September 2016 - 07:37

Suus En Niels:

Hee meid. Wat leuk om je bericht te lezen. Klinkt goed zo die eerste dagen. Heel veel plezier verder!!!! Xxxx

• 25 September 2016 - 08:41

Barbara:

Ha lieverd,

Erg leuk om je eerste avonturen te lezen

• 25 September 2016 - 11:13

Bert:

Mooi verhaal. Fijn dat je het naar je zin hebt

• 25 September 2016 - 13:06

Len, San En Sam :

Hey zussie, klinkt allemaal heel erg goed!!! Super tof!!! Enne die foto's dat gaat je hele vakantie zo blijven hoor!!! Geniet ervan, dikke kus van ons