Dag 7 t/m 9 - Reisverslag uit Barurejo, Indonesië van Kim Bouwmeester - WaarBenJij.nu Dag 7 t/m 9 - Reisverslag uit Barurejo, Indonesië van Kim Bouwmeester - WaarBenJij.nu

Dag 7 t/m 9

Blijf op de hoogte en volg Kim

29 September 2016 | Indonesië, Barurejo

De bromo.. We kregen helaas te horen van onze gids dat we de Bromovulkaan niet op mogen. Hij is actief en het is te gevaarlijk om dichtbij te komen. De regering geeft een negatief advies. Erg zuur natuurlijk voor ons. Wel zijn we er naar toe gereden want ons verblijf zou in elk geval al een mooi uitzicht hebben op de vulkaan. Niets was minder waar! 's nachts zijn we om 3 uur opgestaan om naar een uitkijkpunt te rijden en lopen voor de zonsopgang bij de bromo. Kort nachtje dus, maar eenmaal daar aangekomen na een heftige stijle wandeling midden in de nacht op nuchtere maag, konden we een goed plekje veroveren. Het was wat bewolkt maar desalniettemin zeer de moeite waard! Heel mooi om de zon daar op te zien komen. Na heel veel foto's geschoten te hebben weer terug naar het hotel voor het ontbijt. Toen werd de vulkaan nog actiever, wat zorgde voor prachtige rookwolken en zwavelpluimen. Het weer klaarde ook op dus dat was een heel mooi gezicht.
Na het ontbijt weer de bus in om verder te reizen richting het oosten. Twee stops tussendoor en om 16 uur kwamen we aan in een super hotel (resort): mooi groen, zwembad en mooie lodges om in de slapen! De meesten van ons boekten ook gelijk een massage. Eerst even een plons in het zwembad om vervolgens op eigen kamer gemasseerd te worden. Een stevige massage was het, maar best lekker. Daarna met elkaar gegeten en op naar bed, want we hadden allemaal wat uurtjes in te halen.
De volgende ochtend om 10 uur uitchecken en richting de plantages. Hier kregen we een mooi hoedje op en kregen we een corsage opgespeld van lieve jonge Indonesische meisjes. Daarna uitgebreide uitleg over hetgeen daar verbouwd wordt: cacaobonen, nootmuskaat, gember, peper, kruidnagel, noem maar op. Heel leuk en leerzaam om te zien hoe het groeit en verwerkt wordt! Ook hele mooie bloemen, planten en bomen. Jonge kokosnoot met palmsuiker geproefd en kokoswater gedronken. Daarna werd er door jonge schoolkinderen een traditionele dans opgevoerd, heel erg schattig! Toen geluncht: rijst, redang, kroepoek, omelet en fruit na. Vervolgens de bus in om naar ons volgende hotel te rijden aan het strand met aan de overkant Bali. Daar even een duik genomen, gedoucht en gegeten. Vannacht gaat de wekker weer vroeg 3.30 uur om naar de volgende vulkaan te gaan.

• 29 September 2016 - 18:47

Bert:

Mooi Kim....ik ben een beetje jaloers.

• 01 Oktober 2016 - 10:02

Suzanne En Niels:

Hee wereld reiziger.
    Wat een geweldige verhalen heb je geschreven. Echt prachtig. Ook die foto's echt prachtig. Goeie reis verder meid xxx