Dag 16 t/m 18 - Reisverslag uit Gili Meno, Indonesië van Kim Bouwmeester - WaarBenJij.nu Dag 16 t/m 18 - Reisverslag uit Gili Meno, Indonesië van Kim Bouwmeester - WaarBenJij.nu

Dag 16 t/m 18

Blijf op de hoogte en volg Kim

06 Oktober 2016 | Indonesië, Gili Meno

Donderdag 6 oktober
Vandaag staat er een fietstocht op het programma! 8 uur vertrekken we, dan is het al behoorlijk warm. We kiezen allemaal een mountainbike uit en een helm en gaan van start. Het is een leuke route waarbij verschillende stops worden gemaakt; o.a. een plek waar we zien hoe cassavechips en kroepoek gemaakt wordt. Ook hebben we een leuke wandeling door een dorpje in lombok, waar we ook binnen mogen kijken bij de locals. Het blijft indrukwekkend om te zien, hoe zij leven, wonen, slapen etc. Andere stops waren bij jonge dames die mandjes aan het vlechten waren, een moskee waar jonge schoolmeisjes hun Engels wilde oefenen met ons, zo leuk!
De tocht was afwisselend en best vermoeiend mede doordat het behoorlijk warm was (gevoelstemperatuur 40 graden). Het was echt zweten geblazen. Na de fietstocht bezochten we nog een tempel, maar de meesten verloren hun aandacht hiervoor. Omdat het energielevel enorm gedaald was door de hitte en de honger. Rond 13.30 uur weer terug naar het hotel. Snel omgekleed en een tentje gezocht om te eten. Daarna kwam het weer met bakken uit de hemel vallen! Om deze tyd te overbruggen hebben we 'maar weer' een massage gedaan. Wat een luxe is dat toch. Een uur lang laten masseren voor nog geen 6 euro! Na de massage wezen eten en naar bed.

Vrijdag 7 oktober
Op tijd weer in de bus. We maken een korte stop bij een gigantische moskee. In lombok is 81% moslim daarom straat er bijna op elke hoek van de straat een moskee. Maar ook hindoes en christenen zijn er en iedereen leeft in harmonie met elkaar en heeft respect voor elkaars geloof. Dat vind ik toch wel heel mooi.
De volgende stop is bij een dorpje waar ze pottenbakken, we kregen het hele proces te zien. De potten maken ze deels om te verkopen en deels om met andere dorpen uit te wisselen voor andere producten.
Daarna door naar een ander dorpje waar we eerst met elkaar gingen lunchen. Het was erg lekker! En je proeft ook echt het verschil van het eten tussen de eilanden. Na het eten kregen we een rondleiding door het dorpje waar we hebben gezien hoe weefsters doeken/sarongs weven. Wat een werk!
De volgende activiteit was een stevige wandeling door de rijstvelden van ruim 1,5 uur, heel erg leuk! Echt super om stil te staan en om je heen te kijken hoe mooi de natuur is. We hadden veel geluk met het weer, normaal gaat het 's middags altijd regenen, maar nu bleef het gelukkig droog totdat we bij ons volgende verblijf aankwamen. Daar met heel de groep gezellig samen gegeten.

Zaterdag 8 oktober
Vandaag vertrekken we naar Gili Meno! Jeej! Witte stranden en een prachtige zee! 's Ochtends eerst nog een bezoekje aan een waterval, in de regen... Dus daar was weinig aan. Toen naar de haven om over te varen. De bagage ging ook mee aan boord en het was vrij open allemaal. Een leuk tochtje van nog geen 30 minuten, totdat we aan moesten gaan leggen. Het water werd opeens erg wild! Een aantal konden al aan land komen maar toen begon de boot helemaal te draaien door de golven. Een spannend, maar stiekem ook grappig tafereel! Helaas waren er ook een aantal golven over de bagage heen gekomen... De zon laat het jammer genoeg afweten maar wat een mooi eiland is het! Met elkaar zitten genieten aan het water en gezellig gekletst. Om vervolgens op te frissen en ook samen te eten, wederom weer een hele gezellige avond!

• 08 Oktober 2016 - 18:03

Bert:

Weer een mooi verhaal Kim. Ik zie het helemaal voor me. Fijn dat je het naar je zin hebt. Groetjes van hier